Etykiety

wtorek, 5 listopada 2013

Chleb bananowy - szybki i smaczny!

Myślę, że każdy z Was uwielbia rzeczy szybkie, proste i pyszne. Ja również, dlatego podzielę się z Wami przepisem na chleb bananowy, którym nie mogę się nacieszyć, bo banany to moje ulubione owoce.
Przygotowuje się go 10 minut (ewentualnie dwa dni, jeżeli tak jak ja zapomnicie kupić jajek i zdacie sobie sprawę z tego gdy połowa roboty już za Wami! :D). Minusem jest to, że trzeba na to cudo czekać około 50 minut :( 
Jeżeli tak jak ja lubicie banany w każdej postaci, to zapraszam również do innego przepisu (KLIK).


SKŁADNIKI :
  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki cukru, najlepszy będzie cukier brązowy! Ja pomieszałam 1/2 szklanki białego i 1/4 szklanki brązowego
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 kubek jogurtu naturalnego (150-180ml), osobiście polecam jogurt grecki
  • 4 dojrzałe - im bardziej dojrzalsze tym lepiej!
  • ewentualnie bakalie - ja nie dodawałam
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA: 

1. Nagrzewamy swój piekarnik na 180 stopni. Mieszamy ze sobą wszystkie składniki suche :


Mąkę


Sodę oczyszczoną


Cukier


Cukier wanilinowy
2. Następnie dodajemy resztę składników :


Jajka


Jogurt


I olej, który sprawi, że wszystkie składniki świetnie się połączą.
3. Mieszamy składniki suche i mokre.


4. Nasze banany obieramy ze skórki, odkrawamy końce i kroimy na plasterki.


Widelcem zgniatamy, nie przejmujcie się, jak zostawicie kawałki banana, nic się nie stanie, a wręcz przeciwnie!


Dodajemy banany do reszty składników i znowu mieszamy.


5. Do nagrzanego na 180 stopni piekarnika dajemy nasz chlebek i cierpliwie czekamy 50 minut ;)



Opłaca się czekać, cudowny widok i zapach.

6. Kiedy już trochę wystygnie, kroimy i jemy ile tylko się da! 
SMACZNEGO!




4 komentarze:

  1. Wygląda smakowicie, ja jednak wolałabym wanilię zamiast cukru wanilinowego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak u Ciebie jest smakowicie :) Wszystko pięknie na zdjęciach zobrazowane - gotowanie nie wydaję się już takie straszne :) Chlebek bananowy wygląda smakowicie :) Muszę go w końcu zrobić. Obserwuję i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chlebek bananowy - cudo! Polecam również inne moje przepisy! :) Ja również dodaje!
      Pozdrawiam ;)

      Usuń