Etykiety

sobota, 30 marca 2013

Wielkanocne babeczki


Od dawna zastanawiało mnie kupno silikonowych sprzętów do kuchni i wczoraj postanowiłam zaryzykować kupując sobie formy na świąteczne babki (za 9 zł!). Stwierdzam po dzisiejszym pichceniu, że chyba wszystkie blaszki i formy wymienię na silikonowe! Nie trzeba używać oleju, ciasto się nie przykleja i pięknie odchodzi, a w dodatku mycie zajmuję dosłownie kilka sekund!

Ale przechodząc do smakołyków, które dzisiaj zrobiłam :


Składniki : 



  • 1/2 szklanki cukru 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 i 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 1 szklanka mleka/kefiru/jogurtu
  • 1/2 szklanki oliwy z oliwek/oleju/masła
dodatkowo : cukier puder lub lukier

Sposób przygotowania :

1. Mieszamy wszystkie suche składniki : cukier, proszek do pieczenia, mąkę, cukier wanilinowy i sól.




2. Łączymy jajka z oliwą z oliwek, dodajemy mleko, a następnie wsypujemy suche produkty.


3. Wylewamy do formy :


4. Wsadzamy do piekarnika nagrzanego na 170 stopni i trzymamy około 35-40 min.
Mi z wszystkich składników wyszło 12 babek.

A tu trochę zdjęć z tego jak przebiegał mój wielkanocny poranek ;)

Jak na tradycję przystało, Tatko uwędził kiełbasę i mięsko (nie jestem mega fanką mięsnych rzeczy, ale uwędzone przez Tatę wyjątkowo bardzo lubię!)




Przygotowaliśmy jajeczka!


 A potem święcenie koszyczka! 

Życzę wszystkim wesołych świąt, smacznego jajka, dużo chwil spędzonych z rodziną, pyszności na śniadaniu wielkanocnym i bogatego zajączka! ;)


2 komentarze:

  1. Ja dobre byli babeczki :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Na widok kiełbaski się pośliniłam, dosłownie-uwielbiam!:)Przepięknie ozdobione jajka!

    OdpowiedzUsuń