Etykiety

sobota, 23 marca 2013

Ciasto czekoladowe


Postanowiłam wczoraj przetestować przepis na czekoladowe ciasto od mojego ciotecznego brata i jego dziewczyny. Pomagało mi dwóch marudnych degustatorów, którzy doprowadzali mnie czasem do białej gorączki. Chociaż teraz po fakcie myślę, że muszę być im wdzięczna, bo jeden uratował moje masło a drugi robił zdjęcia. 

Ciasto jest proste a w smaku bardzo czekoladowe, najlepiej smakuje z dodatkiem bitej śmietany i BANANÓW!

Składniki :
  • 6 jajek
  • pół kostki masła
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 szklanka cukru
  • 300g gorzkiej czekolady



Sposób przygotowania :
1. Do garnka wrzucamy kostkę masła, pozwalamy się jej rozpuścić i dodajemy 300g czekolady. Ciągle mieszając czekamy aż wszystko będzie miało dobrą konsystencję.




2. Oddzielamy białko od żółtka (wszystkie 6 jaj). 
3. Białka ubijamy na sztywno.


4. Żółtka ucieramy z cukrem.


5. Dodajemy do puszystej masy z cukru i żółtek - mąkę. Ciasto będzie bardzo klejące i gęste, nie wystraszcie się.


6. Naszą rozpuszczoną czekoladę i ubite białko powoli dodajemy do miski z żółtkiem.
Mieszamy drewnianą łyżką, nie mikserem.





7. Ciasto gotowe! Wylewamy do formy.




TEMP. : 180 stopni
CZAS : około 30 minut


Ozdobić można według własnego pomysłu, można zrobić polewę z kolejnej czekolady, natomiast nie polecam, bo wystarczająco dużo czekolady jest w cieście. Najlepiej połączyć z owocami i bitą śmietaną. 

Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Fajnie, że dodałaś zdjęcia 'krok po kroku'. Ja nie jestem miłośniczką pichcenia, ale zdjęcie główne zmotywowało mnie do roboty !! Myślę, że w święta dodasz również coś ciekawego ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się dodać coś ciekawego na święta, zarówno na słono jak i na słodko ;)

      Usuń
  2. na przyszłość: czekoladę i masło najlepiej rozpuścić w kąpieli wodnej, konsystencja będzie lepsza no i na pewno nic się nie przypali:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem, znam ten sposób ale jakoś wczoraj zupełnie wyleciał mi z głowy :(

      Usuń
  3. Koktajl wypróbowałam, był pyszny, teraz kolej na ciasto :) uwielbiam Twoje proste a jakże efektowne przepisy :) czekam na więcej :)

    OdpowiedzUsuń