Etykiety

czwartek, 27 czerwca 2013

Placuszki budyniowe

Wreszcie znalazłam chwilę, żeby pochwalić się kolejnym przepisem idealnym jako chyba każde danie. Placuszki budyniowe to przepis, który wynalazłam w gazecie i bardzo mnie zaciekawił, bo uwielbiam naleśniki, pancake'sy, omlety i inne, a tu zaskoczyło mnie dodanie budyniu do ciasta.


Składniki :


  • 4 łyżeczki cukru
  • 2 opakowania budyniu waniliowego (po około 40g)
  • 2 szklanki mleka
  • szczypta cukru wanilinowego
  • 1 jajko
  • mąka pszenna (około 2 szklanek)
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
Sposób przygotowania :

1. Jajko wbijamy do miski i utrzepujemy, dodajemy cukier i energicznie mieszamy tak aby cukier się rozpuścił. 


Dodajemy mleko,


następnie budynie i łyżeczka oliwy z oliwek


i znowu mieszamy ze sobą wszystkie składniki.


2. Kiedy wszystko ładnie się ze sobą połączy dodajemy cukier wanilinowy i tyle mąki aby ciasto było gęste, trochę gęstrze niż ciasto naleśnikowe. Ciężko mi powiedzieć ile ja dodałam, ponieważ sypałam z paczki, lecz na pewno było to coś około 2-3 szklanek.



3. Ciasto już gotowe. Rozgrzewamy na patelni łyżkę oliwy z oliwek. Masę nakładałam łyżką, ponieważ chciałam uzyskać malutkie placuszki. Krótko smażymy z obu stron (kiedy zauważymy, że na górze robią się bąbelki możemy przerzucić na drugą stronę). Do reszty nie dodajemy już oliwy.


Szybko i smacznie, placuszków wyszło mi około 30.
Smakują one dobrze z dżemami, nutellą, owocami czy sosami (np. czekoladowym). 
Są mało słodkie, więc z dodatkami możemy sobie poszaleć!

SMACZNEGO !




1 komentarz:

  1. OMG!! Jak otworzysz restaurację wykupię kartę stałego klienta u Ciebie, to jest pyszne!!

    OdpowiedzUsuń