Etykiety

środa, 23 lipca 2014

"Zagubione niebo" Katarzyna Grochola


"Zagubione niebo" Katarzyny Grocholi to zbiór opowiadań z różnych okresów (1999-2002), niektóre jednak nie mają daty. Autorka pokazała nam coś innego niż zwykle, ale dla mnie niestety nie był to dobry pomysł. 
Kiedy zaczęłam czytać, pierwszy rozdział ("Feralna trzynastka") bardzo mi się spodobał, ale kolejnych pięć sprawiało, że czułam się jakbym oglądała "Trudne Sprawy". Wstęp, skomplikowana akcja i szczęśliwy happy end. No niekoniecznie czegoś takiego oczekiwałam. Potem znowu kolejne trzy przypadły mi do gustu ("Niebo pode mną"; "Powrót taty"; "Koniec lata"), dotyczyły głębszych wartości, były lepiej napisane. No i tak ciągle, parabola wzlotów i upadków kochanej Pani Kasi. No cóż.. Na pewno jest to idealna książka na lato - beztroska, bardzo szybko się czyta i (nie oszukujmy się) nie wymaga wielkiego myślenia.

 Może za jakiś czas do niej wrócę i wtedy spojrzę na nią z innej perspektywy? Zobaczymy.

Ocena : 5/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz